پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
پارک علم و فناوری خراسان، قطب‌ تولید تجهیزات پزشکی در کشور

پارک علم و فناوری خراسان، قطب‌ تولید تجهیزات پزشکی در کشور

- 1402/02/28

اولین گردهمایی انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی استان، در پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، نخستین گردهمایی انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی استان، با حضور جلال غفارزاده، سرپرست اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی، مسعود میرزائی شهرابی رئیس پارک علم و فناوری خراسان و اعضاء انجمن تجهیزات پزشکی در سالن آمفی‌تئاتر پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد. مسعود میرزائی شهرابی رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: حوزه تجهیزات پزشکی یکی از حوزه‌های مهم و بحرانی در زمینه بهداشت و درمان است. دسترسی به تجهیزات پزشکی با کیفیت و قابل اعتماد درمان بیماران را آسان‌تر و موثرتر می‌کند. 

وی افزود: پارک علم و فناوری خراسان یکی از قطب‌های تولید تجهیزات پزشکی در کشور است و با بیش از 10 سال تجربه، از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در زمینه سلامت، شامل حوزه‌های دارویی، طراحی و تولید تجهیزات پزشکی و تشخیصی حمایت می‌کند. 

میرزائی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری خراسان گفت: برخی تجهیزات پزشکی که تا چند سال پیش از دیگر کشورها وارد می‌شد، اکنون با همت و اراده نخبگان فعال در بخش دانش‌بنیان استان تولید شده و آنان توانسته‌اند برای تولیدات خود از اداره کل تجهیزات پزشکی نیز پروانه ساخت گرفته و از خروج ارز از کشور جلوگیری کنند. 

وی تصریح کرد: هم اینک حدود 400 شرکت فناور در پارک علم و فناوری خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف فنی و مهندسی از جمله مکانیک، مکاترونیک، برق و الکترونیک، مواد، پلیمر و تجهیزات پزشکی فعالیت می کنند و 12 هزار میلیارد ریال گردش مالی در 30 شرکت حوزه سلامت اشتغال‌ بیش از 600 نفر را باعث شده است. 

رئیس پارک علم و فناوری خراسان در پایان گفت: با تلاش و همکاری همگان، پارک علم و فناوری خراسان می‌تواند به یکی از مهمترین پایگاه‌های تولید تجهیزات پزشکی در کشور تبدیل شود. 

در ابتدای این رویداد جلال غفارزاده سرپرست اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی گفت: باید توجه جدی به زنجیره تامین داشت تا مسیر از تولیدکننده تا مصرف کننده تسهیل شود، همچنین با دادن امور به بخش خصوصی در این مسیر تسریع خواهیم داشت و دولت نقش نظارت و حمایت را ایفا خواهد کرد. 

وی با اشاره به سابقه بالای عمر دانش پزشکی نسبت به ساخت تجهیزات در کشور افزود: تولید نیاز به عزم و اراده جدی دارد و علاوه برآنکه باید با صادرات محصولات به کشورهای دیگر، میزان اعتماد نسبت به محصولات را افزایش داد. می‌بایست برای معرفی محصولات و کالاهای تولیدی از نیروهای متخصص در این زمینه بهره‌برد. 

مدیرکل تجهیزات پزشکی کشور درپایان با اشاره به برگزاری نشست ها و گردهمایی برای رفع چالش‌ها و مشکلات تاکید کرد: هوشمند سازی تجهیزات نرم افزاری مورد توجه است و تلاش داریم تا با برگزاری کمیته‌های تخصصی به نتیجه برسیم.

شایان ذکر است درپایان نیز شرکت‌های حاضر به بیان چالش‌ها و بررسی راهکار رفع آن پرداختند.

دانلود پیوست خبر