پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
پارک علم و فناوری خراسان رضوی ابر قدرت صنایع فرهنگی است

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

پارک علم و فناوری خراسان رضوی ابر قدرت صنایع فرهنگی است

- 1402/03/10

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ، پارک علم و فناوری خراسان رضوی را ابر قدرت صنایع فرهنگی دانست.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان رضوی، سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار کرد: یکی از برنامه های تحول دولت، حوزه صنایع فرهنگی و ارتقای کمی و کیفی تولید و مصرف ایرانی اسلامی است که از زیر بناهای صنایع فرهنگی است.

وی افزود: به واقع باید این را پذیرفت که ریل گذاری مدیریت دولتی فرهنگ در ایران نسبت جدی با اساس اقتصاد فرهنگ و فرهنگ‌‌بنیان ندارد و متولیان فرهنگی در ایران منتظر یکسری فعالیت‌های سنتی بوده و هستند اما قطع شدن یکسری خدمات در پنج سال گذشته سبب شده که متولیان درون‌زا شده و از ظرفیت‌های بخش خصوصی و مردمی استفاده شود.

وی با بیان اینکه ما باید از دستاوردها و موانع تحقق اولویت‌های فرهنگی و اجتماعی بدون سر دادن شعار سخن گوییم، خاطر نشان کرد: پارک خراسان نگاه راهبردی به صنایع خلاق فرهنگی و هویت‌ساز دارد که این بدان معنا است که  مشهدمقدس به جایگاه اصلی خود در تغذیه فرهنگی ایران برگشته است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: به صراحت باید گفت ما در مشهد انتظار تغذیه فرهنگ داشته و در این شهر باید جان و روح مصرف کننده فرهنگ تقویت شود.

امامی خاطر نشان کرد: ما اگر نتوانیم به صنایع فرهنگی کمک کنیم مدیریت نسلی و روانی جامعه را از دست می دهیم؛ خوشبختانه امروز در شرایطی هستیم که مصوبه حدود هشت سال پیش شورای فرهنگ عمومی و بسیاری از زیرعرصه‌های زیست بومی، آسیب شناسی و راه حل سازی شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اینکه گنج اصلی ما سرمایه اجتماعی بوده و معدن اساسی جامعه ما فردوسی، نظامی و خاقانی بوده اند تاکید کرد: اگر هوش مصنوعی در کشور ما فهمیده می‌شد ما امروز مشکل فیک‌نیوز نداشتیم و باید این را بپذیریم که ما فقط نمی توانیم روی کاغذ سخن بگوییم.

امامی در خاتمه با بیان اینکه پارک علم و فناوری خراسان رضوی ابر قدرت صنایع فرهنگی است، گفت: باید رابطه بین هویت و اقتصاد در فرهنگ ایرانی اسلامی احیا شود.


دانلود پیوست خبر نشست هم‌اندیشی نشست هم‌اندیشی