پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
ثروت آفرینی شرکت‌های فناور نیازمند پیوست فرهنگی است

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی:

ثروت آفرینی شرکت‌های فناور نیازمند پیوست فرهنگی است

- 1402/03/10

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: ثروت آفرینی شرکت‌های فناور باید دارای پیوست فرهنگی باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، مسعود میرزائی شهرابی در نشست هم‌اندیشی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با مدیران پارک علم و فناوری خراسان ضمن تبریک ولادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام اظهار کرد: ما با عنایت به اقتضائات کشور ، نظام و دستورات مقام معظم رهبری آسیب شناسی در سه حوزه  را از زمستان 1400 شروع کردیم که صنایع معدنی، صنایع غذایی و کشاورزی و فرهنگ فناوری و امور فرهنگ‌بنیان می باشند.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم اگر پیوست فرهنگی در کنار اجزای اقتصادی نباشد دور باطل است، گفت: برنامه ای که در حوزه فرهنگ داشتیم این بود که باید اقتصاد را به فرهنگ گره بزنیم و این مهم از جمله اساسی‌ترین کارهای ضروری است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان  افزود: خوشبختانه در کنار پارک علم و فناوری خراسان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حضور دارند اما ما باید در  تکمیل زنجیره علم تا حکمت زنجیره علم تا ثروت را داشته و  ثروت آفرینی کنیم.

میرزائی با تاکید بر اینکه ما براساس فرمایشات مقام معظم رهبری و براساس نقشه راه تعیین شده از سوی ایشان پیش می‌رویم، یادآور شد: در مدت هفده ماه اخیر اصحاب رسانه دلسوزانه در کنار پارک علم و فناوری خراسان بوده‌اند و به دنبال این هستیم که با یک کار همگن برای سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برداریم.

در ادامه این مراسم  سید مهدی حسینی سمنانی، مشاور رئیس پارک علم و فناوری خراسان، اظهار کرد: پتانسیل های پارک علم و فناوری در حوزه هوش مصنوعی به شدت بالا بوده به طوری که 19 سال است پارک علم و فناوری در این زمینه فعالیت‌های جدی داشته و در این موضوع شاخص محسوب می‌شود اما از این پتانسیل‌ها در زمان مشخص استفاده نشده و سهم فعالیت‌های دانش بنیان به نسبت جی دی پی خیلی پایین است که این مهم در عرصه فرهنگ نسبت به سایر حوزه ها شدیدتر است.

وی با بیان اینکه حوزه اقتصاد به حوزه فرهنگ گره واقعی نخورده و ما این مشکل را داریم، افزود : باید استانداردهای حکمرانی نوین ترمیم شود و بتوانیم بر مبنای عوامل در زمان مشخصی تصمیم گیری کنیم.

مشاور رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: در حوزه علوم نوین همچون هوش مصنوعی، بلاگچین، واقعیت مجازی و عرصه‌های جدید دیگر که می تواند در تلفیق با حوزه فرهنگ تحولی را ایجاد کند نیز فعالیت‌های جدی صورت گرفته است. 

حسینی سمنانی گفت: اکنون در یک سال اخیر با حضور ریاست جدید پارک  شاهد رشد شرکت های صنایع خلاق فرهنگی هستیم.

وی تصریح کرد: پارک علم و فناوری در بیست سال اخیر توانسته این فرمول را به دست آورد که علم را به ثروت تبدیل کند و همین دستاوردهای بالفعلی که شرکت های ما دارند برای دانش آموزان نشان داده شود که می تواند این مهم  بسیار امید آفرین بوده و آن تفکرات غالب را تغییر دهد.

در ادامه یاسر سیاوشی‌جامی، مدیر مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری خراسان طی سخنانی اظهار کرد: سرزمین علم و فناوری نوجوانان به عنوان یک قرارگاه با محوریت اصلی فرهنگ و علم و دانش راه اندازی شده است که نوجوانان ما بدانند و لمس کنند که ما می‌توانیم به این دستاوردها برسیم و برنامه‌های ویژه‌ای برای این سرزمین در فصل تابستان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بنابر برنامه ریزی‌های صورت گرفته، مرکز کسب و کارهای فرهنگی تا آخر خرداد‌ماه در پارک علم و فناوری خراسان رضوی تاسیس می شود.

دانلود پیوست خبر مسعود میرزائی شهرابی مسعود میرزائی شهرابی نشست هم‌اندیشی نشست هم‌اندیشی