پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
ماجرای مهاجرت ‌مهندس "شرکت گوگل" به ایران/ واردات برخی‌ کالاها‌ "دانش‌بنیان‌ها" را اذیت می‌کند

ماجرای مهاجرت ‌مهندس "شرکت گوگل" به ایران/ واردات برخی‌ کالاها‌ "دانش‌بنیان‌ها" را اذیت می‌کند

- 1402/03/16

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: یکی از مهندسان شرکت گوگل در سفر به ایران با یک شرکت دانش‌بنیان ‌خراسان رضوی ‌که 150 نخبه در آنجا مشغول به کار‌ند آشنا شد که ‌وی وقتی ظرفیت‌ها‌ و توانایی افراد را دید حاضر نشد برگردد و در ایران ماند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، مسعود میرزائی شهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: پارک علم و فناوری خراسان رضوی 21 سال قدمت دارد و در این مدت چهار دوره مدیریتی را پشت سر گذاشته که در هر دوره موفقیت‌های زیادی را کسب کرده است.

خراسان رضوی ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد

وی ادامه داد: خراسان رضوی ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد که آمایش سرزمینی شرایط متفاوتی را برای این استان رقم زده و آن را متمایز کرده که می‌توان به مراکز بزرگی در حوزه هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و یا این که استان خراسان رضوی قطب فناوری اطلاعات کشور و در حوزه انرژی نیز مرکز هستیم و شرکت‌های زیادی که بسیار قدرتمندند در حال فعالیت هستند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی درباره دیگر ظرفیت‌های استان نیز بیان کرد: گیاهان دارویی یکی دیگر از ظرفیت‌های استان است که در این سال‌ها به آن پرداخته شده و در حوزه سلامت و دارو نیز حرف زیادی برای گفتن داریم، با توجه به وجود بارگاه منور رضوی و حضور میلیون‌ها گردشگر در مشهد در حوزه گردشگری نیز شرکت‌های قدرتمندی در استان فعالیت دارند.

1285 شرکت مجوز ورود به پارک را دریافت کرده‌اند

وی افزود: براساس شاخص‌هایی که برای ورود به پارک علم و فناوری وجود دارد تاکنون 1285 شرکت مجوز ورود به پارک را دریافت کرده اند که 1545 محصول دانش بنیان را تولید می‌کنند.

میرزائی خاطرنشان کرد: حوزه معدن از آن دست مواردی است که مغفول واقع شده و در دوره جدید به آن پرداخته‌ایم و بیش از 100 شرکت فعالیت خود را در این حوزه شروع کرده اند.

راهی جز حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان ‌نداریم

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با اشاره به شعار سال که " مهار تورم ، رشد تولید" است بیان کرد: اقتصاد دانش‌بنیان و تولید، پیوند و ارتباط زیادی با هم دارند و برای رهایی از این تورم و افزایش تولید راهی جز حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اشتغال ایجاد شده از طریق شرکت‌های دانش بنیان با ثبات بوده و در مسیر پیشرفت حرکت می‌کند که در همین راستا سال گذشته قانون جهش دانش‌بنیان تصویب شد که به یقین یک قانون اثرگذار است به شرطی که عملیاتی شود.

دانلود پیوست خبر مسعود میرزائی شهرابی مسعود میرزائی شهرابی