پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
انعقاد تفاهم‌نامه برای همکاری‌های بیشتر

انعقاد تفاهم‌نامه برای همکاری‌های بیشتر

- 1402/03/17

صبح امروز و با حضور روسای پارک علم و فناوری خراسان و مجتمع آموزشی گناباد تفاهم‌نامه‌ای با هدف همکاری مشترک در زمینه توسعه فرهنگ کارآفرینی، فناوری و نوآوری در دانشگاه به منظور تسهیل و بهبود فرآیندهای جذب، پذیرش و حمایت از فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه از طریق توسعه فعالیت‌های کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری به امضاء رسید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، در این نشست که با حضور رئیس مجتمع آموزشی گناباد و هیئت همراه صورت گرفت، مسعود میرزائی شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان با تاکید بر اجرای فرامین مقام معظم رهبری و افزایش ایمان و امید به جوانان و نوجوانان تاکید کرد: در دوره مدیریتی جدید تلاش داشتیم تا پروژه‌ها همگی با نظارت مستقیم پارک علم و فناوری خراسان رقم بخورد تا از تغییر در روند رسیدن به مقصد جلوگیری شود.

وی افزود: بر اساس همین مدل پردیس صنایع معدنی را افتتاح کردیم و تلاش کردیم تا پارک علم و فناوری به عنوان ناظر و مجموعه خصوصی مدیریت و اجرا پروژه را بر عهده بگیرد.

میرزائی شهرابی با اشاره به مزیت‌های موجود در ایران اسلامی و به خصوص خراسان رضوی تاکید کرد: در حوزه‌های صنایع معدنی، صنایع غذایی و کشاورزی و صنایع خلاق فرهنگی ورود جدی کردیم و معتقدیم همین مزیت‌های نسبی می‌تواند اقتصاد خراسان رضوی را متحول کند.

وی به گزارش اخیر مرکز آمار ایران اشاره کرد و تصریح کرد: در این گزارش خراسان رضوی رتبه اول اشتغال‌زایی در سال 1401 را کسب کرد و از همین رو معتقدیم باید از ارائه برنامه برای اجرا در آینده پرهیز کرد و به این سمت برویم که کارهای انجام شده را به مردم مخابره کنیم. 

در ادامه این نشست علیرضا زمانی بهابادی رئیس مجتمع آموزشی گناباد با اشاره به برنامه ریزی در خصوص حمایت جدی از دانشجویان در جهت اشتغال‌زایی پس از فراغت از تحصیل گفت: با حمایت سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی می‌توان دانشجویان را از زمان انتخاب رشته بورسیه کرد و به این روش افراد تحصیلات خود را به نگاه به شغل انجام داده و در طول دوران تحصیل از کارهای بیهوده پرهیز خواهند کرد.

وی با اشاره به رشته علوم پایه حرفه‌ای در مجتمع آموزش عالی گناباد افزود: در همین راستا به دنبال آن هستیم تا دانشجویانی در زیر رشته‌های علوم پایه را به صورت جزءنگر تربیت کنیم تا نیازهای مهم کشور را احصاء کنند.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری‌های گسترده بین پارک علم و فناوری خراسان و مجتمع آموزش عالی گناباد به امضاء رسید.

دانلود پیوست خبر