Khorasan Science and Technology Park (KSTP)

چگونه «سلام ساختمان» به 100k فالوور طی 6 ماه رسید؟

زمان: چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷

مکان:

ثبت‌نام در این رویداد

خبر رویداد


خروجی صفحه اینستاگرام این استارتاپ، طی ۶ ماه کاری یعنی از بهمن ۹۸ تا مرداد ۹۹، به ۱۰۰ هزار فالوور افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان، به نقل از مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات; سلام ساختمان یک پلتفرم آنلاین برای ارایه خدمات ساختمانی و بهبود و زیباسازی خانه می باشد که در حال حاضر به طور تخصصی روی صنعت کابینت و دکوراسیون داخلی تمرکز دارد. این استارتاپ در سال 96 لانچ شد و به عضویت مرکز رشد ICT پارک خراسان درآمد. 
کانال اصلی جذب مشتری برای سلام ساختمان، SEO یا بهینه سازی موتور جستجوی گوگل بود.
در سال 98 و پس از جذب سرمایه از شرکت سرمایه گذاری اسمارتاپ،  کانال شبکه اجتماعی اینستاگرام به طور جدی شروع شد. پیج سلام ساختمان از سال 95 راه اندازی شده بود اما تا دی ماه 98 فقط 4 هزار فالوور داشت. شروع فاز جدید پیج سلام ساختمان از بهمن 98 و  با جذب سرمایه از اسمارتاپ و با منتورینگ دکتر باقری،  همراه بود.
اولویت سلام ساختمان در جذب فالوور با هزینه تبلیغ کم بود. خروجی پیج اینستاگرام این استارتاپ، طی 6 ماه کاری یعنی از بهمن 98 تا مرداد 99، رسیدن به 100 هزار فالوور شد. این فالوورها با محتوای مناسب و اصولی که برای رشد پیج لازم هست به دست آمده و به عنوان یک سرمایه از مشتری برای این استارتاپ در حال رشد، به شمار می آید.
بر اساس آمارهای insight پست های سلام ساختمان، حدود 60 هزار نفر از این 100 هزار فالوور، به طور ارگانیک و بدون تبلیغ، جزو فالوورهای پیج سلام ساختمان شدند. بقیه هم با هزینه تبلیغ بسیار پایین تر از میانگین مرسوم، جذب پیج شدند. سلام ساختمان هنوز راه درازی در پیش دارد و امیدوار است این اهرم رشد شبکه اجتماعی را بتواند حتی بهتر از گذشته، ادامه دهد.