Khorasan Science and Technology Park (KSTP)

پارک علم و فناوری خراسان محور اصلی ارتباط فناوری و صنعت

زمان: چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷

مکان:

ثبت‌نام در این رویداد

خبر رویداد


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان، ، ظهر دوشنبه 20 اسفند، دکتر رضا قنبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان و هیئت همراه دیداری را با غلامعباس ارباب خالص، رئیس نمایندگی وزارت خارجه شمال و شرق کشور در محل دفتر این نمایندگی در مشهد برگزار کردند.
در ابتدای این جلسه دکتر قنبری به معرفی پارک علم و فناوری، نحوه پذیرش شرکت، حمایت های پارک از ایده ها، شرکت های فناور و دانش بنیان و همچنین تعداد شرکت های فعال در پارک پرداخت.
در ادامه ارباب خالص با اشاره به فعالیت مثبت پارک علم و فناوری خراسان عنوان کرد: مجموعه پارک علم و فناوری خراسان اکنون با شرایطی آرام و بدون حاشیه در حال فعالیت بوده و خروجی های مادی و معنوی بسیار مثبتی نیز دارد.
وی تصریح کرد: طی چندین مرحله بازدید به عمل آمده از پارک علم و فناوری مشاهده کرده که تیم مدیریت و همچنین شرکت های فعال در این مجموعه از نظر علمی و دقت عملکرد در جایگاه بالا و ویژه ای قرار دارند.
ارباب خالص عملکرد ضعیف برخی از بخش های صنعت را در فاصله صنعت و دانشگاه دانسته و ابراز کرد: فاصله میان صنعت و دانشگاه سبب شده تا فناوری ها و ایده های نوین به راحتی وارد صنعت نشده و خوشبختانه این فاصله توسط پارک علم و فناوری خراسان به حداقل رسیده است.
رئیس نمایندگی وزارت خارجه شمال و شرق کشور در خصوص روابط با جوامع بین الملل در حوزه فناوری و اقتصاد مبتنی بر آن ابراز کرد: ارتباطات مناسبی در عرصه بین الملل برای برقراری رابطه پارک علم و فناوری خراسان و کشورهای گوناگون صورت گرفته و می توان با شناخت نیاز های هر کشور بنا بر موقعیت های این کشور ها، وارد مبادلات با آنها شد.
وی با اشاره به پیشی گرفتن رقبا در بازار تجارت بین الملل، گفت: تا کنون با توجه به عدم حضور قوی شرکت های ایرانی در عرصه جهانی، متاسفانه شاهد پیشی گرفتن رقبا در این حوزه ها هستیم و حضور شرکت های ایرانی کمرنگ شده است.
ارباب خالص ادامه داد: می توان با ارائه کالا باکیفیت و خدمات صادقانه، متقاضیان همکاری با شرکت های ایرانی را در عرصه جهانی افزایش داد.
وی با بیان این نکته که برای معرفی کیفیت خدمات و کالاهای ایرانی باید از داخل کشور آغاز کرد، گفت: امروزه شاهد این موضوع هستیم که تمام کشور های توسعه یافته، ابتدا سطح دانش، خدمات و کالاها را در داخل کشور خود به میزان قابل قبول تا حد بین الملل بالا برده و سپس آنها را در عرصه جهانی مطرح کرده اند.