پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
بازدید مدیر دفتر ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه فردوسی مشهد از دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی پارک علم و فناوری خراسان

بازدید مدیر دفتر ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه فردوسی مشهد از دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی پارک علم و فناوری خراسان

- 1402/02/13

مدیر پژوهش‌های کاربردی و دفتر ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه فردوسی مشهد به همراه جمعی از همکاران به منظور آشنایی بیشتر با دهکده فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری خراسان و همچنین فعالیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان این مجموعه با رئیس دهکده و معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، حقایقی ضمن معرفی دهکده و تاریخچه آن به فعالیت‌ها و پتانسیل شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پرداخت.

رئیس دهکده با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری در رابطه با تولید دانش‌بنیان افزود: خوشبختانه به عنوان مرکز رشد فناوری برتر در حوزه کشاورزی موفق به افزایش 50 درصدی جذب شرکت‌ها در این دهکده شدیم.

وی همچنین وجود اعضای هیات علمی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی را ظرفیت بالایی جهت حمایت‌های فنی از شرکت‌ها دانست.

پناهی نیز با ابراز خرسندی از حضور در دهکده به وظیفه‌مندی و اهداف دفتر ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه از قبیل مهارت افزایی و توسعه کارآموزی در جهت هدفمندی پروژه‌های فارغ التحصیلی، فراهم آوردن زمینه جذب دانشجویان دانشگاه در شرکت‌ها ، احصای چالش‌ها و رفع مشکلات صنعت پرداخت.

وی همچنین پیشنهاد جذب دانشجویان در شرکت‌ها طبق دستورالعمل "طرح کوآپ" به منظور گذراندن کارآموزی دانشجویان به مدت یک سال ارائه داد.

رئیس دفتر ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه فردوسی مشهد افزود: کارگروه‌های تخصصی از دانشجویان در حوزه های مختلف، تحت نظر اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه تشکیل شده است تا دانشجویان متناسب با رشته تحصیلی خود به واحدهای فناور معرفی شوند.  

تیم حاضر در ادامه از چند شرکت و نمایشگاه دائمی دهکده بازدید کرد.

دانلود پیوست خبر