پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
از دانشگاه تا صنعت برای رشد و اشتغالزایی

از دانشگاه تا صنعت برای رشد و اشتغالزایی

- 1402/02/23

رویداد استارتینو با هدف ارتباط دانشگاه و صنعت تا اشتغالزایی توسط پارک علم و فناوری خراسان و با همکاری انجمن علمی دانشجویی مهندسی مکانیک دانشگاه فردوسی مشهد در تالار خیام دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، رویداد استارتینو با عنوان استارتی نو در ارتباط با صنعت با حضور معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری خراسان در محل تالار خیام دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد. 

علی اسماعیلی گفت: استارتینو با هدف آشنایی دانشجویان و نخبگان جامعه با شرکت‌های دانش‌بنیان در شش گام برنامه‌ریزی شده است و هدف اصلی آن است که مدلی ارائه کنیم تا ارتباط بین دانشگاه با شرکت‌های دانش‌بنیان برقرار شود. 

وی با اشاره به اینکه تصمیم داریم تا با ارائه این طرح در زمینه اشتغالزایی جوانان و نخبگان کشورمان تاثیرگذار باشیم افزود: طی سال گذشته حدود 8000 دانشجو از پارک علم و فناوری خراسان بازدید کرده‌اند. 

معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری خراسان تصریح کرد: زمینه‌های فعالیتی بسیار زیادی وجود دارد که باید توسط دانشجویان و شرکت‌ها مورد توجه قرار گیرد و با تعامل و همکاری با یکدیگر بتوانند مسائل را مرتفع کنند. مثلا سال‌هاست در عسلویه 3.5 میلیارد دلار واردات تجهیزات و قطعات داریم و اگر این قطعات توسط شرکت‌های داخلی تولید شوند، از خروج این میزان ارز از کشور جلوگیری می‌شود.  

وی خاطرنشان کرد: آینده اقتصادی دست دانشجویان است و هرچه بتوانیم این دانشجویان را رشد دهیم، زمینه برای رشد و فرصت برای شرکت‌های دانش‌بنیان و کشور ایجاد کرده‌ایم، لذا شرکت‌های دانش‌بنیان باید حمایت بیشتری از دانشجویان داشته باشند.   

در ادامه این برنامه رضا قویدل رئیس هیئت مدیره پرتو صنعت پاژ، محمدرضا رحمانی مدیرعامل مجتمع صنعتی طلایه و محمدحسین فرشیدیان‌فر مدیرعامل مرکز فناوری‌های نوین طاها قالب توس به معرفی شرکت و خدمات نوآورانه به زیست بوم فناورانه کشور پرداختند.

دانلود پیوست خبر