پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
نشست هم‌اندیشی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با مدیران پارک علم و فناوری پارک خراسان

نشست هم‌اندیشی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با مدیران پارک علم و فناوری پارک خراسان

- 1402/03/10

صبح امروز و در مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری خراسان با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و مدیران پارک علم و فناوری پارک خراسان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین المللی پارک علم و فناوری خراسان، نشست هم اندیشی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با مدیران پارک علم و فناوری خراسان، مدیران شرکت‌های فناور و خلاق فرهنگی همزمان با سالروز ولادت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام برگزار شد.

در این مراسم، مسعود میرزائی شهرابی طی سخنانی اظهار کرد: پارک علم و فناوری خراسان سه رویکرد اساسی را در نظر گرفته که شامل صنایع معدنی، صنایع غذایی و کشاورزی و فرهنگ فناوری و امور فرهنگ‌بنیان بوده و ما به دنبال پیوند زدن اقتصاد به فرهنگ در این زمینه ها هستیم.

در ادامه ی این مراسم، سید مجید امامی؛ دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: حوزه صنایع فرهنگی، ارتقای کمی و کیفی تولید و مصرف ایرانی اسلامی از برنامه‌های تحول دولت است.

وی افزود: پارک خراسان نگاه راهبردی به صنایع خلاق فرهنگی و هویت ساز دارد که این بدان معنا است که مشهد مقدس به جایگاه اصلی خود در تغذیه فرهنگی ایران برگشته و در این شهر باید جان و روح مصرف کننده تقویت شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، پارک علم و فناوری خراسان رضوی را ابر قدرت صنایع فرهنگی دانست و گفت: باید رابطه بین هویت و اقتصاد در فرهنگ ایرانی اسلامی احیا شود.

سید مهدی حسینی؛ مشاور رییس پارک علم و فناوری خراسان طی سخنانی خاطر نشان کرد: در حوزه علوم نوین همچون هوش مصنوعی ، بلاگچین، واقعیت مجازی و عرصه‌های جدید دیگر که می‌تواند در تلفیق با فرهنگ تحولی ایجاد کند ورود جدی کرد.

در ادامه یاسر سیاوشی‌جامی، مدیر مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به افتتاح سرزمین علم و فناوری نوجوانان به عنوان یک قرارگاه با محوریت اصلی فرهنگ و علم و دانش گفت: بنابر برنامه ریزی‌های صورت گرفته، مرکز کسب و کارهای فرهنگی تا آخر خرداد‌ماه در پارک علم و فناوری خراسان رضوی تاسیس می شود.

دانلود پیوست خبر یاسر سیاوشی جامی یاسر سیاوشی جامی نشست هم‌اندیشی نشست هم‌اندیشی نشست هم‌اندیشی نشست هم‌اندیشی