پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
به توان هایتک رونمایی شد

به توان هایتک رونمایی شد

- 1403/02/05

کتاب «به توان هایتک» پیرامون سرگذشت شکل‌گیری شرکت دانش‌بنیان «آهار شرق» از شرکت‌های مهم صنعت برق کشور روز سه شنبه در سالن دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، رویداد بزرگ امید فردوسی با نگاه معرفی فارغ التحصیلان موفق دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد در سال جاری برگزار شد و اولین رویداد میزبان شرکت آهار بود که در آئین اختتامیه این برنامه با حضور رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی و رییس دانشگاه فردوسی مشهد، کتاب به توان هایتک  سرگذشت شکل‌گیری شرکت دانش‌بنیان «آهار شرق» از شرکت‌های مهم صنعت برق کشور رونمایی شد.

به توان هایتک روایت شکل گیری و تأسیس و پیشرفت‌ یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در صنعت برق کشور است که توانستند در تنگناهای وابستگی و تحریم که بخش‌های مهمی از صنعت برق و انرژی کشور با بن‌بست و بحران مواجه شده بود، با دانش، همت و نوآوری‌هایشان، کشور را به سلامت از این مسیر عبور دهد.

شرکت آهار شرق، فعالیت خود را در حوزه خدمات مهندسی برق در گرایش‌های الکترونیک و کنترل در سال 1379 آغاز کرده است، این فعالیت‌ها با بازطراحی و تولید بردهای الکترونیکی نیروگاهی شروع و کم‌کم به طراحی سیستم‌های کنترل پیشرفته مورد نیاز در صنایع انرژی کشیده شد.

این شرکت که عضو پارک علم و فناوری خراسان می‌باشد، در سال 1390 سیستم کنترل توربین بومی با نام تجاری «رامیار» را ارائه کرد و پس از آن سیستم تحریک ژنراتور و سایر سیستم‌های پیشرفته کنترل نیروگاهی، پالایشگاهی، نفت و گاز به مرور طراحی و ارائه کرد و امروز تعداد زیادی نیروگاه، پالایشگاه و خطوط انتقال نفت، از سیستم‌های کنترل آهار استفاده می‌کنند.

باید ماموریت محور باشیم

مسعود میرزائی شهرابی، رییس پارک علم و فناوری خراسان و رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم گفت: امیدوارم با کمک استادان و دانشجویان فناور این دانشگاه بتوانیم به پیشرفتهای بیشتری دست پیدا کنیم.

وی افزود: دانشگاه فردوسی مشهد و پارک‌های علم و فناوری استان همگی در یک پیکره واحد موتور پیشران توسعه فناوری و نوآوری در استان هستند و دانشکده مهندسی چشم امید این دانشگاه است و امیدواریم با همکاری این دانشکده بتوانیم تحولی شگرف در شرق کشور ایجاد کنیم.

میرزائی شهرابی بیان کرد: باید به مرحله ای برسیم که بتوانیم هرساله کتابها و محصولات فناورانه بسیاری را در این دانشگاه رونمایی کنیم، دانشگاه فردوسی باید ماموریت محور باشد تا در سطح کشور و جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم در افق سال 1404 دانشگاه فردوسی یک دانشگاه تمدن ساز بر اساس دو مولفه قدرت در اقتصاد دانش‌ بنیان و علم و فناوری باشد.

کتاب به توان هایتک با همکاری دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به تحقیق «بهزاد دانشگر» و نویسندگی «شبنم غفاری حسینی» توسط انتشارات راهیار منتشر شده است.

دانلود پیوست خبر
نشست زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی و مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوینشست صمیمی جناب آقای احسان عظیمی‌راد، نماینده منتخب مردم شریف مشهدمقدس و کلات، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.